Biznes

Co powinien oferować program do obsługi przychodni?

oprogramowanie dla przychodni

Dobrze dobrany i funkcjonalny program do obsługi przychodni potrafi znacząco ułatwić życie i lekarzom, i pracownikom rejestracji, i pacjentom. Podpowiadamy, na jakie funkcjonalności warto zwrócić uwagę.

Wszystkie informacje w jednym miejscu

Optymalnie oprogramowanie dla przychodni powinno oferować integrację z bazą danych, która gwarantuje scentralizowane przechowywanie informacji (oczywiście razem z odpowiednim zabezpieczeniem w postaci backupu – lokalnego i/lub w chmurze – wszystkich danych).

Dokumentacja na żywo

Oprogramowanie powinno także umożliwiać tworzenie dokumentacji pacjentów już w trakcie wizyty. Oszczędza to czas lekarzy, usprawnia wprowadzanie danych i minimalizuje ryzyko błędów i wprowadzenia niepełnych informacji.

Najważniejsze dane zawsze pod ręką

Funkcją, która najintensywniej wykorzystywana jest w przychodniach, jest bez wątpienia możliwość szybkiej obsługi telefonicznej pacjentów. Warto więc wybrać program, który umożliwia dostęp do niezbędnych danych w sposób szybki i intuicyjny. Znacząco usprawni to pracę osób obsługujących rejestrację pacjentów.

Harmonogramy i grafiki

Przychodnia to nie tylko pacjenci – to także jej pracownicy. Warto więc, by oprogramowanie, na które się zdecydujemy, umożliwiało zarządzanie także ich danymi. Uwzględniać powinno zwłaszcza grafik, planowanie urlopów oraz zwolnień chorobowych. W ten sposób maksymalnie usprawnimy funkcjonowanie całej przychodni.