Wydatki na reklamę i reprezentację – szkolenia podatkowe uczą jak je zoptymalizować
Ponoszenie wydatków na reklamę i reprezentację jest nieodłączną częścią każdego biznesu. Niestety, obliczenie jak wysoki podatek należy zapłacić w związku z tymi wydatkami nie jest proste. Pomóc w tym mogą jednak szkolenia podatkowe.
Reklama to konieczność
Obecnie żaden biznes nie będzie dobrze działał, jeśli przedsiębiorca nie zacznie się reklamować – z tego powodu wydatki na reklamę są bardzo wysokie. Szkolenia podatkowe często uczą zatem, w jaki sposób można odliczać te koszty od podatku.
W czasie szkoleń podatkowych przedsiębiorcy dowiadują się, kiedy wydatki na reklamę są związane z przychodem, a kiedy są kosztami reprezentacji. Uzyskanie takiej wiedzy pozwala bez przeszkód korzystać z optymalizacji podatkowej i nie obawiać się, że fiskus nałoży karę za niezapłacone przez przedsiębiorcę podatki. W czasie szkolenia podatkowego poruszana jest nawet tak trudna kwestia, jak dokonywanie odliczeń podatkowych w czasie, gdy przedsięwzięcie organizowane przez firmę łączy w sobie cechy reklamy i reprezentacji.
I reklama, i reprezentacja
Najczęściej przedsiębiorcy mają trudności z rozpoznaniem, kiedy poniesione przez nich wydatki mają związek z reprezentacją, a kiedy z ogólnym funkcjonowaniem firmy. W czasie szkolenia podatkowego wskazuje się zatem, jak rozwiązać problem z dokonaniem odliczenia za spotkanie czy konferencję, które częściowo mają charakter reprezentacyjny, a częściowo reklamowy.
Osoby prowadzące szkolenie z zakresu podatków, jak prawidłowo udokumentować wydatki. Wskazują też, jakie wydatki nie mogą być zaliczone do kosztów reklamy i które nie są jednocześnie kosztami reprezentacji. Są nimi przykładowo:
– koszt zakupu posiłków i napojów dla pracowników podczas zorganizowanego przedsięwzięcia,
– koszt druku cenników, katalogów, instrukcji obsługi,
– koszt organizacji imprez integracyjnych dla pracowników.
Reprezentacja a reklama
W czasie szkoleń podatkowych z dokonywania odliczeń związanych z reklamą, dokładnie omawiania jest kwestia, czym jest reprezentacja, a czym reklama. Po ukończeniu kursu przedsiębiorca nie powinien mieć więc żadnych problemów, jak rozróżnić oba wydatki. Szkolenia uczą więc nie tylko, jak prawidłowo dokonywać odliczeń podatkowych, ale także pomagają się pozbyć wszelkich wątpliwości co do tego, jak zakwalifikować poszczególne wydatki.
Tekst powstał we współpracy z firmą WLR – szkolenia podatkowe